Våra SEO-tips
Med en landningssida hjälper vi er framhäva era tjänster och produkter. Våra SEO-specialister berättar mer om hur vi kan hjälpa ert företag växa och öka marknadsvärdet med hjälp av en eller flera landningssidor.
Kontakta oss för ett prat eller för att ingå ett samarbete!
Hur lång tid tar det att ranka på Google?
En av de vanligaste frågorna våra SEO-specialister får är hur lång tid det tar innan man syns på Google. Svaret är oftast mellan 3-6 månader. Google indexerar sidorna och etablerar därefter ett förtroende i innehållet. Är innehållet bra eller inte? Förekommer upprepningar? Svarar innehållet på använderas frågor och sök i Googles sökmotor.
Vårt tips är att låta Google göra sitt jobb och ta den tid det tar. Tiden kan också variera från bransch till bransch. Läs också mer om vikten av en bra landningssida!
3 fördelar med att annonsera på Facebook
- Ni har möjlighet att annonsera på en väldigt specifik målgrupp.
- Facebook optimerar annonserna effektivt efter er målsättning.
- Genom Facebook-pixeln kan ni spåra trafik på hemsidan.
Vill ni veta mer om Facebook annonsering? Kontakta våra SEO-specialister – vi utformar, målgruppsanpassar och mäter effekten av era Facebook annonser!
Därför ska ert företag synas på Instagram
Engagemang på annonser i form av likes och kommentarer ökar exponeringen för företaget. Det kan handla om att ni vill skapa varumärkeskännedom eller öka försäljningen. Nedan listar vi 3 fördelar med att synas på Instagram:
- Visuell kommunikation – Instagram är en av dagens största interaktiva och dynamiska annonsplattformar och därmed en utmärkt kanal för visuell kommunikation. Användarna har möjligheten att ta del av och upptäcka ert innehåll i både bild- och videoformat.
- Mer engagemang – Annonser på Instagram genererar mer engagemang jämfört med till exempel Facebook. Oavsett om målet är att skapa varumärkeskännedom eller ökad försäljning så är det alltid önskvärt att ha mycket engagemang på sina annonser.
- Retargeting – I och med att Facebook och Instagram har samma ägare kommer annonserna således att skapas gemensamt i Ads Manager, där ni även kan skapa så kallade retargeting-annonser. Besöker ni en webbplats och går sedan in på Facebook eller Instagram så kommer en annons dyka upp från webbplatsen som ni nyss besökte. Detta kallas för retargeting.
Vill ni veta mer? Kontakta vår SEO-byrå – vi berättar gärna mer!